LES COMPETÈNCIES TRANSVERSALS EN LA RECERCA DE FEINA

 Bon dia a tots i tot@s!!!

Avui parlarem sobre les competències i de la importància que tenen avui en dia en el mercat laboral.

En aquest vídeo us fa un resum sobre que són les competències:


Conceptes importants:

Habilitats, aptituds i destreses que una persona ha desenvolupat al llarg de la seva vida.

Es poden aprendre.

Competències transversals comuns a tots els llocs de treball

Competències tècniques específiques de cada lloc de treball o sector professional.

 

En aquesta entrada, ens centrarem en les competències transversals i per fer-ho us recomanem la lectura d’una guia que ha creat la Fundació Adecco. En aquesta guia en presenten 20 competències transversals necessàries per l’actual mercat laboral. És important destacar que l’han elaborat actualment en el context d’afectació de la pandèmia.

“20 competències crítiques per tenir èxit en el mercat d’aquesta nova dècada del segle XXI. Desenvolupar-les no dependrà de l’edat, del sexe o de tenir una discapacitat, sinó d’una decidida voluntat per connectar amb les noves necessitats que la nostra societat planteja.”  

 

CURIOSITAT

És un comportament instintiu que ens impulsa a el desig de saber o esbrinar més sobre el nostre entorn, conduint-nos a la investigació, a l'exploració i a l'aprenentatge.

CREATIVITAT

És la capacitat o facilitat per crear, inventar, generant un resultat innovador o original.

ESPERIT COL.LABORADOR

És la voluntat d'un professional per adaptar-se a grups flexibles, respondre a objectius comuns i contribuir a l'aprenentatge dels seus companys. Implica prioritzar el projecte comú davant els objectius individuals i tenir vocació d'ajudar honestament als altres.

INICIATIVA

És la capacitat d'un professional per proposar, desenvolupar o idear projectes propis i  innovadors que milloren procediments interns o donen peu a noves oportunitats de negoci. Les persones amb iniciativa s'anticipen a els altres, actuant o prenent decisions sense necessitat de rebre instruccions per fer-ho.

CAPACITAT D’ADAPTACIÓ

Es tracta de l'habilitat professional per adaptar-de forma ràpida i senzilla a una organització i / o lloc, interioritzar nous procediments i comptar amb un perfil transversal, capaç de realitzar tasques diverses, segons les necessitats empresarials.

CAPACITAT D’APRENENTATGE

Fa referència a la voluntat i habilitat dels professionals d'adquirir noves habilitats i millorar les existents de forma continuada i permanent en el temps.

RESSILIENCIA

Es refereix a la capacitat humana per afrontar situacions adverses i sobreposar-se a elles, així com a la facultat de sortir enfortit de les mateixes.

TOLERÀNCIA A L’ESTRÈS

És el grau de tensió que la nostra ment pot tolerar sense esfondrar-se, la capacitat per a resistir davant esdeveniments adversos que porten amb si sobrecàrrega de treball, terminis molt ajustats i altres inconvenients.

PLANIFICACIÓ

És la capacitat per establir un pla, amb un mètode i un procés definit, que porti a assolir uns determinats objectius  en un període de temps.

COMPETÈNCIES DIGITALS

Es defineixen com el conjunt d'habilitats i coneixements que possibiliten l'ús correcte, eficient, crític i segur de les tecnologies de la informació. Ja fa temps que van deixar de ser una competència exclusiva de les professions tecnològiques o de comunicació, per convertir-se en un actiu que es pressuposa als professionals de qualsevol sector.

COMUNICACIÓ EFICAÇ

Es refereix a l'habilitat per transmetre i fer entendre una informació, pensament o semblar a una o diverses persones, així com la capacitat per comprendre les idees dels altres interlocutors.

AUTONOMIA

És la capacitat per realitzar funcions de forma eficient i en els terminis establerts, de forma independent i sense la necessitat d’una supervisió continua per part dels superior.

LLEIALTAT ORGANITZACIONAL

Es refereix a la capacitat dels empleats per desenvolupar fidelitat cap al projecte empresarial, assumint un compromís que transcendeix el professional per calar en el més personal.

PERSEVARÀNCIA

Es defineix com la fermesa i constància en la manera d'obrar, per arribar a uns objectius determinats. Les persones perseverants no es rendeixen fàcilment, són pacients, no renuncien a les seves metes i busquen diferents camins per arribar a elles.

ORIENTACIÓ A RESULTATS

Es tracta de la capacitat per dirigir tots els actes i esforços cap a la meta desitjada. Els professionals que s'orienten a resultats "no donen pals de cec", saben diferenciar l’urgent del que és important, prioritzen amb criteri i compleixen amb els objectius en els terminis establerts.

MOTIVACIÓ

La paraula motivació, com el seu propi nom indica, expressa la "causa de el moviment" i es tradueix en l'èmfasi o obstinació que posem a la realització d'una tasca determinada. Totes les persones tenim uns interessos i unes aficions que ens "Mouen" i és aquesta motivació la que ens impulsa a esforçar-nos i a donar el millor de nosaltres mateixos.

EMPATIA

És l'habilitat per "posar-nos en la pell" dels altres, de manera que puguem predir les seves emocions i entendre les seves formes d’actuar i de prendre decisions.

LIDERATGE

Es tracta del conjunt d'habilitats i competències per influir en el pensament i accions dels altres. El líder és un guia que condueix als equips a treballar amb implicació i compromís.

RESPECTE A LA DIVERSITAT

Ens referim a la consideració i valoració especial que conferim a les persones pel fet de ser-ho, sense prejutjar ni discriminar per raons externes com la raça, el sexe o l'edat, o internes com la religió o la ideologia política. Les persones que respecten la diversitat valoren la diferència com un aspecte positiu i enriquidor, que dota els entorns de treball de creativitat, innovació i obertura cap a nous horitzons.

HUMANITAT

Aplicat a l'empresa, es refereix a la capacitat d’un professional per sentir a la magnitud més àmplia de la paraula: afecte, empatia, comprensió o solidaritat cap a altres persones, així com passió pel treball realitzat.

La podreu descarregar aquí

Us proposem que us llegiu bé la guia, us donen consells per com desenvolupar aquestes competències i com parlar d’elles en les entrevistes de feina. Per últim, us proposen una autoavaluació sobre les competències nombrades en una escala del 1 al 10. Us animeu a fer-la?

Comentaris

Entrades populars